Personale værdier

Ledelsen og personalet har udarbejdet de personalepolitiske værdier for Kernehuset.

Værdierne er: Trivsel – Fællesskab – Faglig udvikling

– Fællesskab:

Personale værdierI Kernehuset finder vi det værdifuldt med

  • Kollegial sparring
  • Plads til forskellighed
  • Åben og positiv kommunikation i hverdagen.
  • Samhørighed

Det betyder at,

  • Vi møder hinanden med et smil i hverdagen
  • Vi drager omsorg og interesse for hinanden.
  • Vi informerer hinanden på tværs af enhederne grupper/børnehaven/vuggestuen.
  • Vi bakker op om institutionens virke.
  • Alle bidrager til et positivt arbejdsmiljø og hjælper hinanden ved at være løsnings orienteret i opgaveløsningen.
  • Alle har et medansvar for at få hverdagen til at fungere.
  • Vi accepterer og giver plads til forskellige holdninger, men bakker op om de fælles beslutninger, der er taget.
  • Vi prioriterer sociale oplevelser uden for arbejdet.

– Trivsel:

I Kernehuset finder vi det værdifuldt at

  • Anerkende og respektere hinanden for den, vi er.
  • Fokusere på det, der virker.
  • At kunne modtage og give konstruktiv kritik
  • At bruge humor i hverdagen
  • Være positiv og nysgerrig
  • Glæde sig til at komme på arbejde og gå glad hjem fra arbejde.

 Det betyder at,

  • Når vi undres, så stille vi åbne spørgsmål og lytter.
  • Vi giver plads til hinandens faglighed, med afsæt i at alle har noget at byde ind med.
  • Alle har mulighed for at bidrage uanset stillingbetegnelse.
  • Vi respektere hinanden og bakker hinanden op
  • Vi ser på muligheder i stedet for begrænsninger.
  • Vi kan grine sammen.
  • Vi kigger på målet og det der virker, i stedet for det der ikke virker.

– Faglige udvikling:

Personale værdierI Kernehuset finder vi det værdifuldt at

  • Prioritere fagligsparring
  • Være nytænkende
  • At reflektere over egen praksis
  • At være engageret og handlingorienteret
  • Være i bevægelse

Det betyder at,

  • Vi vidensdeler internt og på tværs af stuerne.
  • Medarbejdernes faglige kompetencer kommer i spil.
  • Når vi undres, så stiller vi åbne spørgsmål med afsæt i at lære nyt.
  • Vi er åbne for nye måde at arbejde på. Ordet ”plejer” bliver udfordret.
  • Vi skaber plads til fagligt arbejde og er åben for nye tiltag.
  • Vi bruger hinandens resurseser.
  • Vi vægter pædagogiske diskussioner, for at udvide hinandens faglige viden.
  • Vi har fokus på efteruddannelse og kurser.